top of page

Garanti 

Garanti tider är olika för olika produkter och anges i info om respektive produkt. Hittar ni inte information om

garanti om den produkt ni är intresserade av så kontakta oss. Övergripande gäller att kunden måste kontrollera att varan är hel

och korrekt när transportbolaget överlämnar den. Är varan trasig eller skadad direkt vid leverans fota varan och kontakta oss inom 7 dagar. Skadade produkter skickas tillbaka eller hämtas kostnadsfritt, men kontakta oss innan för överenskommelse. 

Ångerrätt 

14 dagar ångerrätt gäller på alla produkter i butiken (se nedan för undantag) i obruten förpackning, men ni som kund /köpare ansvarar för att betala retur fraktkostnaden, observera även att vi endast återbetalar varan inte fraktkostnaden.

Ångerrätten gäller ej vid måttbeställda eller specialutrustat skräddarsydda produkter exempelvis våra måttbeställda pooltak, förmonterade glasfiber och PP pooler eller vid beställning av liner till pool. Pooltak i så kallad byggbox kan dock ångras och skickas tillbaka, men kund ombesörjer kostnad för frakt.

14 dagar från betald handpenning kan köpet inte längre ångras.

 

Återbetalning av vara vid retur sker inom 20 arbetsdagar från att returnerad vara har skickats tillbaka och vi ser att den är oskadad. Är varan skadad vid retur återbetalas inte varan eller så görs ett prisavdrag görs. Se även nedan för avdrag för bruten förpackning. 

För att full återbetalning ska ske måste förpackning och emballage vara obruten.  Vid bruten förpackning/emballage men där varan är oskadad och packmaterialet fortfarande är i gott, men öppnat skick, görs ett avdrag för packmaterial och administration (mindre produkter 120 kr, möbler/större produkter 250 kr). Retur av oskadad vara men helt utan original förpackning (eller paket i dåligt skick) görs avdrag om upp till 300 kr för mindre produkter och upp till 600 kr för större produkter som utemöbler. Förseglade produkter som kemikalier återköps ej vid bruten försegling. 

Reklamation 

Garantivillkor framgår för respektive produkt. Reklamation för att man inte är nöjd med en varas utseende eller funktion hanteras individuellt. Om en vara tillexempel har skickats i fel färg så kan kund erbjudas att behålla varan med viss rabatt, eller att den kan returneras kostnadsfritt. 

bottom of page